Ilyen a tökéletes kisáruszállító az EU szerint

2014.06.04 15:51

2011 novemberében EU-s támogatással indult egy fejlesztési-projekt, melynek célja egy kis, városi használatra alkalmas szállítójármű létrehozása volt. A kisteherautó segítségével szeretné az elektromos járművek használata felé irányítani a vállalkozókat az Unió, ezzel pedig közvetlenül a belvárosok légterhelését 40%-al javítani. A projektet „Deliver” névre keresztelték, a koordinálását pedig az Aachei Műszaki Egyetem végezte. Több európai nagyvállalat, például a VW, a Fiat és a Michelin is részt vett a munkában.

A tegnap kezdődött FISITA (International Federation of Automotive Engineering Societies) autóipari kongresszuson leplezték le az elkészült prototípust, mely első ránézésre igen furcsának hat. A külső persze nem minden, ráadásul egy kisáruszállítónál sokkal fontosabb a praktikum, mint a szépség, de a kocsi inkább tűnik egy sci-fi film kellékének, mint egy dobozos kiszállítóautónak. A tervezők igyekeztek hasznos ötletekkel telezsúfolni az autót, így például nincs küszöb és B-oszlop, a sofőr ezeknek köszönhetően pedig könnyen tud ki-be szállni és árut pakolni. A Deliver hosszú tengelytávjának hála elméletileg 18%-al több portékát képes elszállítani egy hasonló járműhöz képest, a hasznos teherbírását azonban 700 kg-ban korlátozták. Hatótávolsága 100 kilométer, végsebessége pedig 100 km/h-a. Első ránézésre akár meg is lehetne tapsolni a fejlesztőket, de egy az az érzésünk, mintha kicsit elkéstek volna. A Deliver 2-3 évvel ezelőtt nem csak a formájával keltett volna feltűnést, azonban a megadott értékek ma már egyáltalán nem számítanak különlegesnek. Például a 3 éve piacon lévő Renault Kangoo Z.E., melyből több mint 10 ezer darab került eddig az utcákra, simán hozza ezeket az adatokat, így felvetődik a kérdés, hogy a projekt mennyire sikeres.

 

 

 

 

Fotó: Auto-Medienportal.Net/IKA

S.B.


Készíts ingyenes honlapot Webnode